Godthab

więcej zdjęć:

Relacja Dominika i Marcina

Relacja Marcina Sanetry:
Po 4 dniach płynięcia zatrzymaliśmy się w jednym porcie, ale okazało się, że tam nie możemy się odprawić, więc płynęliśmy kolejny dzień do następnego portu. Tam nawet nie pozwolono nam wejść na pomost, bo przecież nie mieliśmy odprawy i pieczątek w paszportach (za pomoc w załatwieniu tych spraw papierowych chcieli $400), więc popłynęliśmy do Puerto Quepos i wreszcie udało się wszystko załatwić!

Relacja Dominika Baca:
Szczęśliwie dopłynęliśmy do Puerto Quepos w Kostaryce. Jest już naprawdę tropikalnie. Stary stoi na kotwicy w zatoce otoczonej zielonymi brzegami. W oddali w chmurach giną wierzchołki wulkanów. Przelot z Gwatemali minął spokojnie i pobiliśmy jednocześnie chyba rekord wyprawy - czyli 5 krajów w 4 dni: Gwatemala, Salwador, Honduras, Nikaragua i Kostaryka. Tym razem mieliśmy szczęście i udało nam się uniknąć sztormowych wiatrów, znanych jako Papagallo, wiejących z siłą do 11 w skali Beauforta i tworzących wielkie fale. Wiatry te nie są przewidywalne w prognozach, dlatego zdecydowaliśmy się na nieco dłuższą drogę wzdłuż wybrzeża, płynąc nie dalej niż 5 mil od lądu. Kostaryka jest nazywana Szwajcarią Ameryki Centralnej, a głównym źródłem dochodu kraju jest turystyka... i to czuć. Codziennie na morzu widzieliśmy kilkadziesiąt łodzi tzw. Sportfishers - do połowu marlinów i żaglic. W marinach praktycznie nie widać jachtów - jedynie luksusowe łodzie. Policzyliśmy ostatnio, ile jachtów spotkaliśmy na morzu od wypłynięcia z Vancouver, nie licząc tych stojących w marinach i żeglujących w zatoce San Francisco - 5! Niewiele, jak na 5000 mil wybrzeża Pacyfiku. Po wczorajszym dniu technicznym - tankowanie, próba naprawy echosondy i przetwornicy 12-220 [V], dzisiaj pozwoliliśmy sobie na pół dnia leżakowania w Parku Narodowym Manuel Antonio, który jest położony 5 km od naszego kotwicowiska. Pozdrawiamy serdecznie z Kostaryki